Akademija menadžmenta neprofitnih organizacija

Large_smart_transp_logo

Akademija menadžmenta neprofitnih organizacija teoretski i praktično pokriva područje neprofitnog sektora, civilnoga društva, aktivnog građanstvo, društvenog poduzetništva, mapiranja zajednice i područje menadžmenta neprofitnih organizacija: financijski i programski menadžment, liderstvo, komunikaciju, timski rad, upravljanje kvalitetom itd. 

Izobrazba traje 14 dana i odvija se u 5 modula u kojima će se koristiti participativan i interaktivan pristup (kombinacija teorije i iskustvenog učenja prilagođenog principima učenja odraslih osoba). Tijekom rada koriste se različite tehnike i metode koje uključuju: kvalitetna, kratka i jasna izlaganja, različite simulacije, igre, rad na slučaju te različite druge grupne i individualne tehnike i metode.  U programu će sudjelovati mlade osobe u dobi od 18 do 29 godina koji su još na školovanju ili su nezaposleni te grupe mladih koji iskazuju niže razine političkog interesa, participacije te se nisu kroz sustav školstva upoznali s mogućnostima sudjelovanja u radu zajednice (volontiranja, rada udruga i drugih neprofitnih organizacija). Jednako tako, ovaj obrazovni program je namijenjen mladim nezaposlenim osobama koje kroz ovaj program mogu steći znanja i vještine koje će im povećati prilike za zapošljavanje te im dati dodatnu fleksibilnost na tržišta rada. Predavači na Akademiji su dugogodišnji treneri/konzultanti Udruge za razvoj civilnog društva SMART: Slađana Novota, Zvijezdana Schulz Vugrin, Igor Bajok, Marta Hauser i Tamara Fabac.

Modul: Uloga neprofitnog sektora u društvu, civilno društvo i aktivno građanstvo, koncept društvenog poduzetništva, mapiranje zajednice

  • osobitosti i pregled razvoja civilnog društva u Hrvatskoj
  • zakonodavni okvir civilnog društva
  • pojam civilnog društva i uloge građana i organizacija civilnog društva u njegovu razvoju
  • načelo supsidijarnosti
  • društveno poduzetništvo kao oblik djelovanja u zajednici
  • tipovi vođenja/liderstvo
  • koje su kompetencije i karakteristike dobrog lidera/menadžera/voditelja projekta
  • participativno donošenje odluka

Modul: Timski rad, komunikacija i vođenje

  • što je kvalitetni timski rad i važnost timskog rada 
  • osnove teorije vezane uz timski rad
  • uravnoteženost uloga, menadžmentskog stila, podrške i povjerenja te suradnju i sukobljavanje unutar tima  
  • kako komuniciramo? – različiti stilovi komunikacije u različitim situacijama
  • osnovne vještine prezentacije
  • elementi uspješne prezentacije

Modul: Upravljanje projektnim ciklusom, priprema projektne dokumentacije za fondove EU

  • Upravljanje projektnim ciklusom
  • Važnost strateških dokumenata u procesu izrade projektnih prijedloga za fondove EU
  • Što je projekt, projektni ciklus, pristup logičkog okvira? (tablica analize i planiranja)

1. korak – analiza dionika
2. korak – analiza problema – izrada problemskog stabla
3. korak – analiza ciljeva – izrada stabla ciljeva i određivanje strategije
4. korak – definiranje logike intervencije
Predstavljanje tablice logičkog okvira
5. korak – definiranje pretpostavki
6. korak – određivanje indikatora
7. korak – tablica rasporeda aktivnosti – Gantt tablica 
8. korak – izrada proračuna – osvrt na proračun za fondove EU

Pisanje prijedloga projekta za sredstva EU

  • natječajna dokumentacija za prijavu projekta na fondove EU
  • Izrada pojedinih dijelova obrasca za prijavu na fondove EU

Modul:  Upravljanje organizacijom i projektni menadžment, Financijski menadžment, Monitoring i evaluacija

  • osnovni elementi proračunskih tablica projektnog prijedloga 
  • izrada proračuna
  • što je projekt i faktori koji utječu na uspješnost projekta?
  • što je projektni menadžment i što obuhvaća projektni menadžment (kvaliteta, vrijeme, novac)?
  • izrada plana monitoringa i evaluacije
  • koje su glavne karakteristike projektnog menadžera?

Modul:  Menadžment volontera, Sustav upravljanja kvalitete u organizacijama civilnoga društva

  • što je volonterstvo i značenje razvoja volonterstva u zajednici
  • ciklus menadžmenta volontera te njegove glavne faze  (planiranje uključivanja volontera, pronalaženje volontera, selekcija, priprema i izobrazba, praćenje i podrška, nagrađivanje, evaluacija volonterskog programa i rada volontera) 
  • program menadžmenta volontera u neprofitnoj organizaciji
  • javne politike u Hrvatskoj i EU u pogledu volonterstva
  • predstavljanje područja kvalitete i standarda prvog hrvatskog sustava upravljanja kvalitete za organizacije civilnoga društva "OK 2015"

 

Preporučite članak: