Životna škola umjesto škole za život
Prvi je dan nove školske godine, a naše učiteljice i učitelji te nastavnice i nastavnici i u ovu će školsku godinu ući s najnižim plaćama među visokoobrazovanim radnicima u Hrvatskoj. Kao da to nije dovoljno, mnogi nastavnici ući će u školsku godinu i sa strahom za svoje radno mjesto budući da je razreda svake godine manje.
Istovremeno, nadležno ministarstvo im kao rješenje nameće informatiku koju bi trebali poučavati bez računala i nastavnih materijala. To nije ni obrazovna reforma niti promjena koja će omogućiti učenicama i učenicima kvalitetno obrazovanje. “Snađi se, druže” je izgleda ministričina i HNS-ova vizija „škole za život”.
REFORMA KOJA TO NIJE
Prva reforma, ona koju su iznjedrili nastavnici i učitelji naših škola, prekinuta je političkom odlukom. Političkom odlukom ministrica Blaženka Divjak je započela i drugu "reformu" ne osvrćući se na upozorenja kako ta parcijalna intervencija u sustav nije dovoljno promišljena i pripremljena. Takav pokušaj, naravno, i prije svog početka, obeshrabruje i pokazuje značajne propuste.
Na opetovana upozorenja kako nema dovoljno vremena za pripremu kvalitetnih promjena u obrazovanju, ministrica se oglušivala, odgovarala smiješkom i sustavnim PR-om odbacivala sva pitanja vezana uz nespremnost, nedosljednost i stihiju. Informacije koje su do nas dolazile iz škola i od nastavnika, govore da ni obuka nastavnika ni potrebna oprema i materijal nisu dostatni ni spremni. Okvirni nacionalni kurikulum nije usvojen, ne zna se jesu li i kako pripremane međupredmetne teme, čak neće biti ni evaluacije, nego ministrica najavljuje praćenje primjera dobrih praksi, pa nije jasno kako će se iz toga iznjedriti finalni model koji bi dogodine trebao ući u sve škole. Sami nastavnici_ce nisu zadovoljni kvalitetom i količinom obuke, a najavljena stručna osposobljavanja uglavnom su se odnosila na informatiku i to online edukacijske module u kojima nisu sudjelovali svi koji bi informatiku trebali početi poučavati.
Jasno je da obrazovni radnici nisu dobro pripremljeni, a niti udžbenika nema. Pomoćnica ministrice Lidija Kralj je u svibnju uvjeravala javnost da će udžbenici biti na stolu prvog dana škole, a danas tih udžbenika nema na što se javnosti servira netočna informacija „da je uobičajeno da udžbenici kasne 2 tjedna“. Cijeli proces kontinuirano je kasnio pa iako je ministrica krila da imaju problema u pripremi, ovakav rezultat jasno pokazuje neuspjeh.
HNS-ov POKUŠAJ PRISVAJANJA PROSVJEDA
HNS-ov Ivan Vrdoljak pri tome manipulira javnošću želeći iskoristiti prosvjed građana za kurikularnu reformu s kojim HNS nije imao nikakve veze, za prikupljanje političkih bodova stranci. Umjesto obrazovne reforme gledamo političku trgovinu obrazovanjem između HNS-a i HDZ-a.
Ministrica Divjak je vezala svoj mandat uz početak „Škole za život“ u ovoj školskoj godini, a ne uz kvalitetu i dobru pripremu. Tako je potpisala neuspjeh svog poduhvata, kojeg zove najvažnijom reformom u 20 godina. Ukratko, ministrica je uspjela u svom mandatu sabotirati dvije reforme.
Kao i uvijek sve se prelama preko učenica, učenika i obrazovnih radnika_ca. Od njih se opet traži da se vlastitom kreativnošću suoče s problemima i sustavnim nedostacima.
SRETNO!
Iako znamo da neće biti lako, GOOD inicijativa, želi uspješnu novu školsku godinu učenicama i učenicima, učiteljicama i učiteljima, nastavnicama i nastavnicima, kao i stručnim suradnicima i nenastavnim radnicima koji rade u školama i doprinose da one budu mjesta razmjene i učenja! Želimo da usprkos sustavnim nedostacima i propustima obrazovnih vlasti, sami sudionici odgojno-obrazovnog procesa zajednički stvaraju prostor u kojem će razvijati svoje kompetencije kroz kreativne metode, istraživanja, iskustveno učenje, kritičko promišljanje. Također, želimo im da obrazovne vlasti jednom budu te koje će podržavati njihov napor, a ne nametati nedovoljno osmišljene i pripremljene poteze. Jer upravo učenice i učenici te njihovi učitelji svake godine pokazuju da se može bolje!