Ima li nade za provedbu obrazovne reforme bez slobode djelovanja?
Premijer Plenković jučer je potvrdio opravdanost sumnji kako novoimenovana ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak neće imati odriješene ruke, već će on kao kapetan broda kormilariti brodom zvanim obrazovanje. Posljednjih 27 godina, a posebice posljednjih dana, za vladajuće je obrazovanje ništa manje nego trgovački brod koji prodaje maglu upakiranu u inovativna rješenja iz Švedske.
Naime, odgovornost premijera je da vodi Vladu koja poštuje zakone i provodi strategije donesene u Hrvatskom saboru pa tako i Strategiju obrazovanja, znanosti i tehnologije, čiju provedbu treba vratiti na pravi kurs. Premijer tim poručuje kako Blaženka Divjak, unatoč kompetencijama i referencama, neće imati mogućnost upravljati odgojno-obrazovnom reformom po principima transparentnosti i neovisnosti. Stoga je potrebno upitati, prijeti li obrazovanju novi brodolom, zbog ponavljanja nedemokratskih i netransparentnih procedura i tako stvorenih tijela koje su cjelovitu kurikularnu reformu stavile u službu jedne isključive ideologije?
U demokratskoj zemlji 21. stoljeća koja na čelu ima ministricu profila Blaženke Divjak očekivala bi se uspješna i na rezultatima bazirana provedba Strategije obrazovanja, znanosti i tehnologije, povećanje proračuna za obrazovanje na 6% BDP-a do 2020. godine i uspostava okvira za demo-kratizaciju sustava odgoja i obrazovanja. Jednako tako, očekivala bi se provedba Cjelovite ku-rikularne reforme u kojoj su STEM i građanski odgoj i obrazovanje jednako važna područja od-goja i obrazovanja. S pravom bi se očekivalo i ponovno formiranje Ekspertne radne skupine koja razvija demokratsku školu i čiji članovi i voditelj/ica svojim kompetencijama odgovaraju visoko postavljenim izbornim kriterijima, a pritom surađuju s nastavnicama, učiteljima i drugima iz struke. Isto tako, očekivla bi se i smjena onih koji su se, poput Dijane Vican, pokazali neprofe-sionalnima voditi transparentne procese utemeljene na stručnosti.
Očekivanja i nisu tako velika, međutim postavlja se pitanje hoće li, i koliko dugo, Ministarstvo raditi u svome revijalnom tonu i potapati reformske promjene poput odbačenog tereta s broda. U floti vladinih ministarskih brodova, premijer jest kapetan, ali obrazovnim brodom treba kormilariti imenovana ministrica Divjak i sukladno ruti zacrtanoj u Strategiji obrazovanja, znanosti i tehnologije, dovesti do željenih promjena koje su opetovano tražili deseci tisuća građana.