Otvoreno pismo Centra za mirovne studije Hrvatskoj kršćanskoj koaliciji

Large-noimage

Poštovani g. Dučić i uvaženi članovi/ice Hrvatske kršćanske koalicije,

Javljamo Vam se zbog neprovedbe presude Europskog suda za ljudska prava vezane za položaj manjinskih vjerskih zajednica u Hrvatskoj i Vašeg otvorenog pisma premijeru Milanoviću.

Želimo Vam reći da je Platforma 112 već ukazivala na ovaj problem i uvrstila ga u svoju zagovaračku platformu jer smatramo da neravnopravnost vjerskih zajednica u Hrvatskoj predstavlja izravnu diskriminaciju i neprihvatljivu praksu u bilo kojoj demokratskoj državi baziranoj na odvojenosti crkve i države te vrijednostima slobode vjeroispovjesti i jednakopravnog tretmana svih pred zakonom i Ustavom.

Mi ćemo se i nadalje zalagati za implementaciju ove presude i postizanje pune ravnopravnosti vjerskih zajednica u Hrvatskoj, kao i ostvarenje slobode vjeroispovjesti i antidiskriminacije na osnovu vjerske pripadnosti kao osnovnog ljudskog prava i slobode.

Također, želimo napomenuti da je Centar za mirovne studije od 2007. do 2009. godine provodio dvogodišnju edukaciju odvjetnika za primjenu Europske konvencije i pristup Europskom sudu za ljudska prava u kojoj je i Vaša odvjetnica Ines Bojić sudjelovala, te još i danas radi na važnim slučajevima kršenja ljudskih prava te zastupa naše stranke pred sudom U Strasbourgu.

Ovim putem Vam želimo izraziti i duboko razočaranje postupkom HKK koja se pridružila podršci inicijativi U ime obitelji, a koja je ovim referendumom i uvođenjem u Ustav odredbe o braku kao isključivo heteroseksulanoj zajednici, a posredno i jedinoj zajednici života koja je ustavna kategorija, afirmirala princip da jedno društvo referendumski – dakle odlukom većine - odlučuje o određenom pitanju koje se tiče odnosa moći većine naspram neke manjine i to na temelju njihovih tradicijskih, vjerskih i moralnih razloga, što je bila ključna argumentacija za uvođenje braka kao heteroseksualne zajednice u Ustav.

Svjesni smo da mnoge organizacije i pojedinci nisu uvidjeli da ovo pitanje nije samo pitanje kategorizacije braka, već uspostavljanja legitimiteta većinskog odlučivanja o rezerviranosti određenih instituta za one koji su većina u RH, a posebno, kako je Ustavni sud to u priopćenju rekao, kada se zahtjev temelji na tradiciji i dubokoj ukorjenjenosti nekog pitanja u hrvatsko društvo.

Zamislite da taj isti princip primijenimo na manjinske vjerske zajednice u Hrvatskoj i da se postavi referendumsko pitanje „Slažete li se da u Ustav RH treba ući odredba kojom se Katolička crkva proglašava državnom crkvom a katoličanstvo jedinom službenom vjeroispovjesti u RH?“. Vidite li da argumentaciju koja bi navela da u Hrvatskoj ima više od 80 posto katolika, da je Hrvatska oduvijek bila katolička zemlja, da je katoličanstvo duboko ukorijenjeno u tradiciju Hrvatskog društva, da je katolička vjera primarna i Ustavom priznata, a sve ostalo „nešto drugo“ opravdanom? Zanima nas, što mislite koliko bi ljudi glasalo ZA, imajući na umu da se zaista većina ljudi u Hrvatskoj izjašnjava kao katolici, te da zasigurno manjinske vjerske zajednice nikako ne bi mogle konkurirati promidžbi i infrastrukturi Katoličke crkve u slučaju kampanje za referendum?

Što mislite, kako bi prošao referendum o pravima za koje ste se izborili pred Europskim sudom za ljudska prava i da li zaista mislite da bi se o tim pravima trebalo odlučivati referendumom? Bi li to bila pravedna bitka?

Iznosimo Vam ovo jer smatramo da dokle god ne uspostavimo mehanizme solidarnosti između različitih manjinskih skupina u Hrvatskoj, do tada će oni koji zagovaraju supremaciju većine uspijevati uspostaviti pravne, dapače ustavne, principe koji će im tu poziciju garantirati. A kad-tad, taj bumerang će se vratiti svima nama u lice.

Nadamo se da ćete kao kršćani razumjeti da nam je zadatak da u prvom redu brinemo o onima koji imaju manje moći u društvu i o onima koji su stigmatizirani odnosno „ovovjekovni gubavci“.

Također se nadamo da se nećete priključiti inicijativi Katoličke crkve koja je pružila svu podršku prikupljanju potpisa za referendum kojem je cilj smanjiti prava nacionalnih manjina na vlastiti jezik i pismo i to s argumentacijom da manjina može imati prava onda kada postane većina. Vjerujemo da Vam je jasno što to znači za manjinske vjerske zajednice ako se ovaj pristup apsolutne moći većine konstitucionalizira.

Srdačan pozdrav,

Sandra Benčić

Centar za mirovne studije

Preporučite članak:

Kolačići (cookies) pomažu u korištenju ove stranice. Korištenjem pristajete na korištenje kolačića.