Učenje i razumjevanje migracija kroz kritičku i dekolonijalnu prizmu: priručnik Lives in Motion / doista je 'u pokretu'
Nakon prvih mjesec dana preliminarnog istraživanja ključnog povijesnog sjećanja koji će biti dio sadržaja priručnika, edukatori iz Maghweba, CMS-a, ANP | WWF-a i Polylogosa krenuli su s razvojem priručnika Lives in Motion, neformalnog obrazovnog materijala koji ima za cilj potaknuti među srednjoškolcima_kama (15- 18 godina) dekolonijalno, povijesno, kritičko i pluralističko razumijevanje migracija u, iz i unutar Europe.
U nekoliko intenzivnih susreta u Palermu sudjelovali su sudjelovali međunarodni i lokalni edukatori_ce, studenti_ce magistarskog studija Migracija, prava i integracije te lokalni stručnjak za alternativnu kartografiju. Susreti su nam pomogli da definiramo naredne korake u zajedničkom radu i omogućili edukatorima_cama da kroz dinamične neformalne aktivnosti spoje svoje različite kritičke i kulturološke poglede na migracije i zajednički oblikuju konkretne detalje svakog dijela ovog obrazovnog resursa. “Maštovita sesija mapiranja'' pomogla je sudionicima da uspostave višesmjerne obrasce ljudskog kretanja koji će biti dokumentirani u prvom dijelu priručnika. Tu će biti i alternativna, dekolonijalna karta ekonomskih, političkih i ekoloških migracija iz Europe u Afriku, Afriku u Europu, Bliskog istoka u Europu, iz istočne u zapadnu Europu, iz sjeverne u južnu Europu i obrnuto.
Obilazak Palerma i upoznavanje sa svjedočanstvima u obliku ulične umjetnosti koja prikazuje stvarnost svakodnevice i življenja u multikulturalnim zajednicama i radnim okruženjima nadahnula nas je u razvoju istraživačkih pitanja za 6 intervjua koji će biti dio priručnika. Te priče prikazivat će suvremena i povijesna svjedočanstva migracija, a te profile također smo definirali i odabralii tijekom zajedničkog rada u Palermu.
Probna sesija različitih metoda kazališta potlačenih omogućila je edukatorima_cama da definiraju osnovne elemente za igru uloga temeljenu na empatiji: kontradiktorne i složene emocije vezane uz različite vrste migracija, uloge s različitim pozicijama moći i scenarijima koji oživotvorujui ključne faze bilo koje migracije, a osnova za te igre uloga bit će svjedočanstva opisana u priručniku. Razvoj ovog resursa sada je u punom zamahu, ojačan zajedničkom željom sudionika da se suprotstave reduktivnim prikazima migracija i aktivno sudjeluju u europskom dekolonijalnom obrazovnom pokretu i stvaranju znanja koje “ruši kolonijalno proizvedene strukture prisilne moći i tehnologije trajnog oduzimanje posjeda i dehumanizacija koji prijete ljudskom i planetarnom opstanku.” (Foluke Adebisi, 2023.)